proč

Autoškola Bittner je nejstarší soukromou autoškolou v Litvínově působící na trhu již od roku 1991. Po celou dobu jsme se zaměřovali na nejvyšší možnou kvalitu naší práce. Bylo nám ctí, že jsme se setkávali v autoškole už i s dětmi našich dávných žáků a velmi jsme si toho považovali. Našim klientům se věnovali profesionálové s dlouholetou praxí v oboru a pedagogickým vzděláním. Vždy jsme garantovali, že hlavním motivem naší práce bylo naše klienty naučit všemu důležitému, co je v dnešním provozu pro přežití naprosto nezbytné.

Orgány státního odborného dozoru, které mají v kompetenci provádět kontrolní činnost nad autoškolami, však naprosto selhaly a jsou nefunkční. Autoškolství jako vzdělávací obor je již zcela degradováno, na úplném dně. Proto je dnes možné nabízet kurzy na sk. B už i za 6.200 Kč bez DPH! Jistou autoškolou v Ústí n/L prochází až 100 žáků měsíčně právě za tyto ceny! Ty jsou však v naprostém rozporu s ekonomickou realitou, je to nezákonné jednání. Závěr se nabízí jasně - obří korupce. V každém kraji jsou taková "hnízda", která pak nastavují naprosto nesmyslné ceny všem okolo sebe. A důsledky?

- okrádání žáků v jejich právech

- zkracování počtu minimálně stanovených vyučovacích hod

- žádná výuka teorie

- nedodržování učební osnovy stanovené zákonem 247/2000 Sb.

My "služebně starší" můžeme jen s nostalgiíí vzpomínat na kdysi vyspělé československé autoškolství v rámci tehdejšího Svazarmu. Záviděl nám jej doslova celý svět (to není vtip).

Víme, že je v naší profesi velké množství provozovatelů autoškol z celé republiky, kteří mají na věc stejný názor. Existuje i řada zkušebních komisařů, kterým se současný způsob rovněž nelíbí. Ale je nás málo. Ten, kdo to může (a musí) řešit je Ministerstvo dopravy. Dlouhá léta jsme se pokoušeli nějakým způsobem doslova donutit MD k jakékoli změně. A výsledek? Nic, velké nic! Existují různé modely v zemích vedle nás, které jsou mnohem dále. Německý, maďarský, slovenský..... Případně by se dal udělat ještě lepší - český. A to kombinací například těch uvedených zahraničních. Ale to by musely kompetentní orgány chtít. A ony nechtějí. Není politická vůle - tato demagogie zní dlouhá léta z úst ministrů dopravy a jejich náměstků.

Na zkoušky z odborné způsobilosti jsou tak dnes předváděni často žadatelé o ŘP, kteří jsou absolutně nepřipraveni k provedení zkoušky a následnému vstupu do dnešního provozu. Jak je možné, že občas i uspějí je záhadou...... Stav na českých silnicích podle toho však vypadá. Kurzy na sk. B jsme dlouho dotovali z jiných činností, ale my už tak pracovat dále nechceme.

 

zpět

 

 

Přihlášení